Συχνά το παιδί που παρακολουθεί παιδαγωγικό πρόγραμμα , εντάσσεται και σε ψυχοπαιδαγωγικό πρόγραμμα . Αυτό συμβαίνει καθώς τα παιδιά , λόγω των μαθησιακών δυσκολιών πολλές φορές βιώνουν ματαίωση και απογοήτευση. Αυτά με τη σειρά τους μπορεί να προκαλέσουν σειρά αρνητικών συναισθημάτων όπως : φόβος, άγχος, θυμός, αντικοινωνική συμπεριφορά ή χαμηλή αυτοεκτίμηση.
Δεν αποτελούν “ξαφνική” εκδήλωση δυσκολιών και η αποκατάστασή τους συνιστά συνήθως μια χρονοβόρα διαδικασία.