kid speech therapy 6

Εργοθεραπεία

Η εργοθεραπεία είναι επιστήμη αποκατάστασης που προωθεί την υγεία παρέχοντας στους ανθρώπους τη δυνατότητα να εκτελέσουν ουσιαστικές και σκόπιμες δραστηριότητες. χρησιμοποιώντας θεραπείες οι οποίες αναπτύσσουν, ανακτούν ή διατηρούν τις δραστηριότητες καθημερινής ζωής των ατόμων.

Στόχος μας είναι να

προσεγγίζουμε κάθε

οικογένεια ,όχι μόνο σε

θεραπευτικό επίπεδο

αλλά και σε ανθρώπινο.

Κλείστε σήμερα ένα ραντεβού

Ασχολείται με την αποκατάσταση διαταραχών όπως:

Αυτισμός, Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές

Διαταραχές Ελλειμματικής Προσοχής με ή χωρίς Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ)

Ψυχοκινητική Καθυστέρηση

Νοητική Υστέρηση.

Συνύπαρξη δύο ή και περισσοτέρων διαγνώσεων (π.χ. νοητική υστέρηση & εγκεφαλική παράλυση)

Ολοκληρωμένη Αξιολόγηση

Ένα παιδί χρειάζεται να αξιολογηθεί από έναν εργοθεραπευτή όταν παρατηρούνται κάποια από τα παρακάτω χαρακτηριστικά:

kid speech therapy 9
kid speech therapy 9
  • Έχει κακή στάση σώματος.
  • Είναι αδέξιο και συχνά πέφτει ή χτυπάει επάνω σε αντικείμενα και ανθρώπους κατά λάθος.
  • Παρουσιάζει άγνοια κινδύνου και βρίσκεται συχνά σε καταστάσεις επικίνδυνες, χωρίς να υπολογίζει την ασφάλειά του .
  • Δυσκολεύεται σε αδρές κινήσεις ( βάδιση/τρέξιμο).
  • Επιλέγει σχεδόν πάντα το ίδιο κινητικό παιχνίδι και αποφεύγει να εμπλακεί σε άλλα που δεν γνωρίζει, τα οποία μπορεί να χρειάζονται επιδέξιους κινητικούς χειρισμούς.
  • Αποφεύγει τις δραστηριότητες που απαιτούν δεξιότητες λεπτής κινητικότητας, όπως το γράψιμο, τη ζωγραφική και το ψαλίδι.
  • Εμφανίζει λάθος τρόπο λαβής του μολυβιού ή να πιέζει περισσότερο/λιγότερο απ’ ότι πρέπει το μολύβι στο χαρτί.
  • Δυσκολεύεται στην κατασκευή πάζλ ή σε άλλου τύπου παιχνίδι, όπως με τουβλάκια, ξύλινα εργαλεία, κλπ.
  • Δυσκολεύεται σε καθημερινές δεξιότητες αυτό-υπηρέτησης, όπως να ντυθεί, να βάλει τα παπούτσια του, να βουρτσίσει τα δόντια του, κλπ.

Αισθητηριακή Ολοκλήρωση

Σημαντικό μέρος της εργοθεραπείας είναι η Αισθητηριακή Ολοκλήρωση. Η Αισθητηριακή Ολοκλήρωση είναι θεωρία και θεραπευτική παρέμβαση που αναπτύχθηκε αρχικά από την Dr. Ayres, Εργοθεραπεύτρια και Νευροεπιστήμονα, στην Αμερική τη δεκαετία του 70.

kid movement therapy 3
kid speech therapy 1

Σύμφωνα με την θεωρία αυτή «η κατάλληλη δράση και συμπεριφορά των παιδιών βασίζεται στη λήψη, την επεξεργασία και την ερμηνεία των πληροφοριών που εισέρχονται από το περιβάλλον μέσω των αισθητηριακών συστημάτων». Λέγοντας αισθητηριακά συστήματα πέρα από τα ευρέως γνωστά όπως: η όραση – οπτικό, η γεύση- γευστικό, η ακοή – ακουστικό, η αφή – απτικό υπάρχουν άλλα δύο λιγότερο γνωστά συστήματα, το αιθουσαίο και το ιδιοδεκτικό σύστημα.

Χαρακτηριστικά που υποδηλώνουν κάποια αισθητηριακή διαταραχή σε ένα παιδί είναι τα εξής:

Το ενοχλούν δυνατοί ήχοι.

Είναι πολύ επιλεκτικό σε τροφές και δε του αρέσουν διαφορετικές υφές ή γεύσεις.

Αποφεύγει ή δε θέλει να κάνει κούνια.

Κλαίει την ώρα του μπάνιου και δε του αρέσει το νερό.

Έχει πολύ ασταθή ύπνο.

Δεν αντέχει να παίζει με χώμα ή άμμο.

Αποφεύγει κινητικές δραστηριότητες ή αντίθετα βρίσκεται διαρκώς σε κίνηση, τρέχει, γελά, χοροπηδάει.

Διαταραχές Ελλειμματικής Προσοχής με ή χωρίς Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ)

Skip to content